Uppgift
Starbucks vill etablera sig på den svenska marknaden som ”originalet”
bland coffee shops. Gör en kampanj för att få svenskarna att gilla företaget.
Starbucks koncept
Genuin service, inbjudande atmosfär, perfekt kaffe varje gång, en komplett
upplevelse, inspirerande och noga utvald musik. Folk kommer dit
för att träffas och snacka eller tom jobba. Starbucks är en mötesplats
i gemene mans kvarter, en del av kundens dagliga rutin. De satsar hårt
på att vara ett ansvarsfullt företag på en bred front, med fokus på miljö,
wellness, gemenskap och etik.
Marknadsföringsidé
Det går att göra flera olika reklamfilmer och annonser för att pusha för
allt som Starbucks står för. På så sätt visar vi kunderna hela konceptet
och inspirerar dem till att själva engagera sig.
Vi inleder kampanjen med en reklamfilm och annons om företagets
engagemang i miljön.
Starbucks vill minimera sin miljöpåverkan, tackla klimatförändringarna
och inspirera andra att göra detsamma.
De har ett koncept som heter Green Building, vilket innebär att de designar,
bygger och driver sina butiker på ett sätt som minskar påverkan på planeten.
Det tar vi fasta på i vår marknadsföring som en första fas i vår kampanj.
![]() |
Jag hjälpte Nicci Novemo som gick copykursen att göra ut skisser på de idéer vi hade. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar